Tuesday 17 June 2014

: its been forever la hoii and baby yedd

assalammualaikum uollss..
haha..

rasa memang macam dah lama sangat tak install atau tulis apa-apa kat sini..yaaa ampunn..tak dak la nak busy sangat tapi bila dah penat dengan kerja dan some other thing, haishhhh..rasa sangat tak bersemangat nak taip lagipun tak idea and celoteh yang nak dicelotehkan..huwahuwahuwa..

but right now, insya'Allah ai dah ada masa and tetiba bersemangat balik nak menaip dan nak bercerita..
first entryyy after a long time should be what story??hahahaha..

sudah nyaa moh la update pasal  baby yed yee..

i've got my new baby booo..colour mewahhh lagii..klasik..ko nampak mana-mana ramai-ramai banyak-banyak orang pakai kereta warna merah??tak semua orang tau bole pakai warna merahh ni..

haha..ai baru beli kereta..baru tak baru sangat la..tp dah tiga kali bayaq tu kira dah tiga bulan la kot kan..hewhewhew

ok..lets talk about the car..(inhaled&exhaled)

aku baru pass lesen last year somewhere in Ogos kot ke Julai?entah la tak ingat..sat ehh, haa okay..confirm Ogos..haha..then my busu bagi la kereta nya kat aku, kancil tapi kena repair jugak la kan..so lepas dapat lesen tu and kebetulan gaji pulak, aku pun repair la kereta tu sebab nak pakai pergi kerja kan..takkan la asyik nak menumpang je dokk..kalo kena time aku kena balik lambat la apa la..how?takkan la my busu pon nak kena balik lambat jugak..no no no..it is not okay..sudah nyaa aku repair gak kereta tu..alhamdulilah rezeki, kereta pun orang bagi..bayar duit repair je..haha..first damage around 4++..mengucap okay aku time tu..tapi its okay..im okay..

then dalam okay2 tu pun, few times jugak la kereta tu still ada masalah, sampai la one morning tu kan, lagi sikit ja nak sampai opis, then suddenly tekan minyak tak lepas-lepas, berhenti tepi and main2 minyak lagi..still nothing to happen..bila start enjin ja mati, start ja mati..i was like ohh damn shit..perlukah kat sini?time ni?uishh..then call busu tak angkat, berkali2 memang tak angkat..call budak ofis, kak su, kereta rosak, tak boleh start kat cidb ni..she say, okay jap..akak datang sana..dalam pada itu, aku call ayah..dengar suara ja dah nangis..huwaaaaa..i cant help it la kann..baby kalo time susah memang la kena nangis..haha..time ni sumpah memang aku nangis teruk..lepas tu kak su pulak sampai dah..then tekan-tekan memang tak leh start pon enjin..minyak tekan pon tak lepas, terus mati balik..lepas tu my engineer datang my technician pon datang..huwaaa...diorang datang tolong bantai gelak dulu..ohh damnnn..

aku memang tengah berlinangan air mata kott..



tengok!

pas tu memang aku pergi kerja menumpang busu la lagi sekali..aku datang awal kot tiap2 hari..budak2 ni pon sampai cakap datang awal balik laa kan, xdak dah la punch card merah-merah..haha..

before this memang ada request kat bos, mintak kereta sebab kan selalu pegi outstation and so on..so, dia beli la sebijik persona..kereta opis..so, memang pakai letak kat opis ja la..sapa ada kerja or whatever nak pakai amik la..nothing matter..

until la one day, my boss tanya awak bole bawak manual x?ehh, bole je..xde hal la..haha..kancil aku pon manual kot..then start from the day kan..hmm, persona awak pakai la, amik bawak balik..buat macam kereta awak sendiri..jaga baik2..nak pakai pergi mana pun pakai la..saya bagi awak pakai kereta ni..hahahahhaha..im just like heee, okay..alhamdulilahh..time tu persona ni baru 2 bulan ke cmna eh?tak ingat dah but still kereta baru..

tapi bila dah lama2 kan aku macam tak sedap pulak pakai kereta opis..haha..bukan tak bersyukur tapi macam tak sedap la kan pakai kereta orang..even orang memang bagi pakai pun..so, hari tu aku p event proton kat MITC, so test drive few car and terus book SAGA SV IN RED COLOUR..
wahwahwah..no down payment but booking fee rm50..jimat duit aku okayhh..kereta tu take few times jugak la nak keluar kann..after quite a month kot, i own the car..alhamdulilah..monthly around 3++..

orang selalu cakap kenapa ambil saga?u deserve better..and u can afford better car..yes, but kita fikir jangka masa panjang..kalo bayar kereta mahal-mahal tapi bole simpan sikit nak buat apa kan..my rezeki untuk dikongsi, bila fikir nak bayar kereta mahal-mahal tiap -tiap bulan mesti fikir duit ni boleh jugak salur kat mana-mana yang perlu, kot sesak tengah bulan ke kan..xpe la..the thing is, kita pakai yang biasa dulu..nanti akan datang ada rezeki lebih mana kita tahu kannnnn..insya'Allah..hope for the best to come..

so here it is..presentingggg



kereta ni dapat kat aku malam, so masa ni macam confuse sangat and serba salah and terpaksa jadi bias malam ni..haha..bye bye persona..ai tinggal u kat office k..terpaksa..

after one week ke macam mana aku pon tak sure or dua minggu kot, dah kena pergi service..1000 km already..haha..kuat jalan sungguh..and ohh yes, i amik manual..heee, gatal tangan amik manual sebabnya aku dah biasa, bukannya tak reti bawak auto tapi manual sedap sikit kot..


jangan tanya kenapa plat j!ceritanya sangat panjanggg

so, thats it..alhamdulilah dah ada aset sendiri..lepas ni apa??hmm..im surveying house right now..haha
alhamdulilah, rezeki..

hope cukup la entry ni untuk kesekian waktunya..

will write some more soon!






No comments: