Saturday 2 April 2016

LITTLE NEWS

Assalammualaikum

Lama pulak menyepi, last update masa maal hijrah ko wehh..lama sangat dah tu
aishh

oktober, november, disember, januari, februari, mac n skrg ni dah april
hadoii
april baru bersidang balik..umah kita takdak line wifi yang bole update selalu.
ni pon tumpang pc opis.haha
nak update pakai hp, uishh malas yang amat laa
sejak2 ni nak tengok henpon pon malas 

okay, ak ni tengah mood mood excited xpercaya yang tak setel lagi okkay
haha
aku kahwin bulan lima 2015, sekarang ni dah april 2016, means dah nak masuk 11 bulan jugak la ak kahwin kan
heeeee
kitorang lepas kahwin pon memang dah plan nak ada anak terus sebab ak sangat la tak sabar nak ada anak,,haha asyik main dengan anak orang je.. bila tengok orang mengandung pon macam ehh tak sabarnyaa nak rasa jugakk perut besar anggun seksi macam tu heee

so here come the little news
alhamdullilah im pregnant..approaching 12weeks :)
amin amin..alhamdulilah..
sebelum ni setiap kali bendera merah muka husband macam kecewa sikit tapi buat buat macho sambil cakap tak pe kita cuba lagi lepas ni

aku pon dalam masa yang sama period memang tak teratur and ada rasa macam selalu tak sihat and so on..
for you info, nak masuk tiga bulan aku kahwin, dalam awal bulan lapan i have to go under one operation
hmm,,breast lump at both side,,mulanya aku g klinik sebab miss B aku sakit bila tekan
konon konon simptom pregnant la..tapi lain pulak jadinya
doc detect ada lima biji ketulan at my miss B. :)
esok tu terus refer pada pakar di so sebab tekan sakit ada

okay sambung balik taip
ada kerja sikit tadi :)

then lepas refer doc the next day ak terus kena operate
dua minggu dapat mc
balik penangg la apa lagi
haha

lepas dah sihat tu cuba lagi trying to conceive
walaupun macam still baru lagi kahwin, tapi perasaan nak mengandung tu sangat kuat
nak sangat sangat
sampai la tiba aku macam sakit teruk jugak
kejap demam kejap tak
makan tak tentu sebab jarang sangat lapar tapi berat tak turun turun jugak..haha
badan seram sejuk 
sakit here and there
n one day aku rasa pinggang aku macam sakit sangat berminggu minggu
aku nak rukuk n sujud time solat pon sakit
so i decide macam nak pegi urut
sebelum tu pon pernah jugak nak pegi urut tapi fikir buat apa sebab tak sampai setahun lagi kahwin
tapi yang ni aku pergi memang sebab pinggang aku sangat sakit sekali dengan nak try try urut la

sebelum aku pergi, aku google jugak dulu
then aku ternampak satu artikel ni pasal rahim jatuh
hmm..aku baca semua simptom simptom nya
hmm ada jugak jadi kat aku
so tak pe lah nanti dekat tukang urut tu aku suro dia tengok sekali
actually tukang urut ni bidan kampung
so alhamdulilah,,memang kena la aku pegi kat dia

aku urut dua hari turut2,,
so memang dia cakap rahim ak jatuh sikit..dua hari turut2 dia urut n tolak rahim naik..
sakit please jangan cakap
senak jugak la bila mak cik tu urut
:)

lepas tu aku dah tak ingat macam mana
lepas urut tu teros xperiod dah
haha..plus mula mula macam buat tak kisah ja
buat dek ja
sebab period aku memang dah lari jauh sangat dah
so kalau tak datang datang tu memang aku ignore ja
thennnn 
ada seminggu tu turut turut aku sakit bawah perot bila malam
bila malam je jadi
 malam je jadi
sakit sangat sangat bawah perut macam ada benda nak keluar tak lepas
aku assume nak period la kan
then tak datang datang jugak
lepas tu hahaha meh la kita check upt
 :)
:)
:)

alhamdulillah keluar dua line
peluk peluk dengan husband kejap pagi tu
malam balik keja tu pegi klinik
konfirmkan

yeayyyy

husband seronok sangat wehh
alhamdulilah
seronok bila doa kitorang dimakbulkan

morning sickness, muntah muntah memang tak da
cuma pening pening sikit, loya n selera makan memang out
tapi paksa jugak diri makan untuk baby

doakan aku sehat sehat dan baik baik saja k
insyaallah aminn

nanti rajin aku update lagi :)



No comments: