Tuesday 27 January 2015

: curik masa


tengok jam kejap ada lagi sepuluh minit

meh aku nak kaborkan kejap benda jadi satu pagi hari tu
aku memang sedia maklum kurang ramah mesra sikit dengan jiran tetangga ni..sebabnya pegi keja dah pagi pas tu balik pon dah malam kadang kadang maghrib bru smpi so acane?
memang duk umah je la kejaan akuu ituu tanpa bergurau senda borak cik kiah dengan teman setaman

adalah satu pagi ni aku macam dah lambat sikit nak pegi keja, dah tutup gate umah tu pas tu tiba tiba ada orang tengah jln pas sambil lintas aku tu tegor, cantik patin hari ni, nak g keje ke?? 
aku pon dah macam haa?ko sape?bile penah cakap dengan ko kan..
senyum je la yg mampu..sambil angguk angguk kerang busuk..kahkahkah..
pas tu bila dah berhenti tgk muka aku senyum macam tak ikhlas dia tenung aku betul betul tros jalan depan tak toleh dah..sebab baru perasan salah orang..haaa, tau ponn..

banyak benda baru aku tahu pagi tu, 
1.anak jiran aku sebelah ni namanya fatin sorang walaupon tau yang mana satu..
2.pas tu nak tegur orang tu tengok dlu, bagi salam dulu supaya tak salah orang..
3.then aku memang cantik rupanya tiap tiap kali nak pergi kerja..hahahhahaha

okay masa dah tamat..challo challo
chammak challo 
beridah dengan paper work

baru dapat satu kontrak uolss
besar yang amat laa jugak laa
dapat ja benda ni daku terus pikirkan kerja kahwin yang macam tak tau sampai mana dah persiapan semua..nak nangisssss

sempat kaa?aku tak dak masa dah nak berangan pasal lepas kahwin siap siap..kerja dan kerja kahwin yang kena fokus..woii, banyak kerja woi..boleh ka ni?
tunang asyik suro aku sabar sabar sabar..buat satu satu..dont be clumsy
but

*sigh*


nampak aku dah sinsing tangan lemak dah naik ketul ketul..hahaha
masa ni kat bank nak amik geran, road tax dah kena renew!
perlu ka masa ni?daku stress!



No comments: